دبیرستان غیرانتفاعی دخترانه دکتر حسابی

متوسطه دوم شهرستان فسا

معرفی مدرسـه 

دبیرستان دکتر حسابی در سال تحصیلی 67-1366 با یک کلاس ( اول دبیرستان ) ،در منطقه 3 آموزش و پرورش در محل کنونی و البته با ساختمان قدیمی ، فعالیت خود را آغاز کرد. دبیرستان دارای زیر بنای اختصاصی 5720 متر مربع در زمینی به مساحت حدود 2000 متر مربع می باشد که در حال حاضر دارای تعداد 145 نفر دانش آموز در 9 کلاس و 3 پایه است که در سه رشته علوم انسانی، تجربی و ریاضـی مشغول تحصیل هستند. ساعت کاری مدرسه در روزهای شـنبه تا چهار شـنبه از ساعت 7 تا 40/14 است و روزهای 5 شـنبه پایه ها ی دهم و یازدهم تا ساعت 15/12 و چهارم تا ساعت 30/14 در مدرسه حضور دارند.

     فضاهای آموزشی

 این واحد آموزشی شامل: 9 کلاس درس است که همه کلاس ها مجهز به ویدیو پروژکتور هستند و علاوه بر آن دارای  واحد سمعی و بصری، آزمایشگاه های مجهز زیست شناسی، شیمی و فیزیک، سایت کامپیوتر با اتصال به اینترنت پرسرعت، استخر بسیار زیبا و مجهز، کتابخانه ی غنی با مجموعه ای از کتب ارزشمند در موضوعات مختلف، سالن چند منظوره ( جهت ناهارخوری، سالن برگزاری امتحانات و هم چنین سالن اجتماعات )، نمـاز خانه و 3 سـالن مخصوص مطالعه دانـش آموزان سال چهارم می باشد. فضـای سبز زیبـای پاسیوی مدخل ورودی ساختمان دبیرسـتان با منظره ای چشـم نواز از مراجعین استقبال شـایانی به عمل می آورد.

     کادر آموزشی

 در گزینش دبیران دبیرستان تلاش شده است که افراد از میان نیروهای متخصص و متعهد به مبانی دینی و اخلاقی انتخاب شوند و دبیران هر موضوع درسی در جلسات گروهی به هم فکری و استفاده از تجارب یکدیگر می پردازند.

امیدواریم با بهره گیری از همکارانی مجرب، با ایمان و علاقه مند به امر خطیر تربیت نوجوانان این مرز و بوم و با ایجاد فضایی پویا و امن و آرام بتوانیم شرایط بروز و ظهور استعدادهای پنهان و پیدای دخترانمان را فراهم کنیم تا بتوانند افرادی تأثیر گذار و فعال در جامعه خود باشند.

     معلمان راهنما

یکی از اهرم های مؤثر برای جهت بخشیدن به انگیزه و اهداف دانش آموزان، به کارگیری مشاورین امین و دلسوز است که ضمن آنکه مورد پذیرش و اعتماد دانش آموزان و اولیاء آنان قرار می گیرند، بتوانند آنان را در مسیر تحقق اهدافشان هدایت نمایند.

دو معلم راهنما در هر پایه مسؤولیت رسیدگی دقیق و اشراف کامل بر وضعیت آموزشی و پرورشی دانش آموزان را بر عهده دارند. ضمن آنکه در کلاس های مشاوره، برنامه ریزی آموزشی برای هر فرد و آموزش مهارت های لازم همچون مهارت مطالعه و یادگیری، ایجاد و تقویت تمرکز، مهارت مدیریت زمان، مهارت خود مدیریتی و ... را برای کل دانش آموزان انجام می دهند و با ارتباط مستمر و پیوسته ای که با دبیران و والدیندانش آموزان دارند با هم فکری همدیگر، راه گشای مشکلات مختلف دانش آموزان هستند و با قراردادن دانش و نوآوری های خود در بوته آزمون و عمل، در کنار همکاران مجرب مدرسه به عنوان حلقه های رابط میان دانش آموزان و همکاران، ایفای نقش می نمایند. بدین ترتیب با اشراف همکاران این واحد بر فعالیت ها و روحیات دانش آموزان تحت پوشش خود، امیدواریم فضایی پویاتر و هم چنین صمیمانه تر برای دانش آموزان فراهم گردد.

*    فعالیت های فوق برنامه

جهت ارتقاء سطح زبان انگلیسی و رفاه حال دانش آموزان و اولیاء آنان از سال 95 با کانون زبان ایران قرارداد منعقد شده است و هفته ای دو جلسه کلاس های زبان کانون در محل مدرسه برگزار می شود.

 برای پایه دهم در هفته یک جلسه مختص فعالیت های پژوهشی در برنامه هفتگی گنجانیده شده است و در ابتدای سال دانش آموزان با توجه به حوزه مورد علاقه خود، موضوعی را برای انجام پژوهش انتخاب می کنند.

در این زمان دانش آموزان این فرصت را دارند تا بر حسب تمایلات خود به تحقیق در خصوص موضوعات مورد علاقه خود بپردازند و درک واقع بینانه ای در باره توانایی ها و استعداد های خویش بیابند.

پژوهش در کلاس های مختلف مانند کلاس دین و زندگی، فرهنگی و برخی دروس دیگر نیز بنا به درخواست دبیر مربوطه و علاقه دانش آموز انجام می شود.

جهت آشنایی دانش آموزان با میراث فرهنگی کشورمان، کلاس با موضوع ادبیات کهن برای دانش آموزان سوم انسانی و هم چنین کلاس فرهنگی با عنوان "یک گام فراتر" برای پایه دهم و یازدهم برگزار می شود.

بنـا به شرایط کلاس، آشنایی با برنامه ریزی کامپیوتر نیز برای پایه یازدهم در برنامه هفتـگی پیش بینی شـده است.

     نحوه پذیرش دانش آموز

 پذیرش دانش آموزان از طریق برگزاری آزمون ورودی در اردیبهشت ماه و پس از آن مصاحبه با والدین و دانش آموز انجام می شود.


اطلاعات تماس

بی صبرانه منتظر شنیدن نظرات و پیشنهادات شما هستیم
لطفا درصورت وجود هرگونه سوال یا مشکلی با ما تماس بگیرید
درایام هفته بجز روزهای تعطیل آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستیم.


 


شماره تماس مدرسه:

آدرس مدرسه :

کدپستی:

ایمیل :

ساعات کاری مدرسه:


وهمچنین از طریق فرم زیر می توانید با ما تماس بگیرید.



-->